CUBICO

CUBICO to niezwykle inspirująca i kreatywna gra do nauki kodowania, którą dzieci pokochały od pierwszego wejrzenia. Łączy dwa światy: realny i wirtualny. Książki z obrazkowymi historyjkami/zadaniami, kolorowe klocki z jednoznacznie określonymi funkcjami czy niezwykła aplikacja zamieniająca napisany kod/program w inspirującą grę to naturalne środowisko dziecka. Dzięki temu dziecko chętnie przystępuje do rozwiązywania zadań. Przez zabawę uczy się podstaw algorytmów kodowania i poprawia zdolność myślenia obliczeniowego. Nawet nie potrafiąc czytać, liczyć czy pisać! Wystarczy, że potrafi korzystać z urządzeń mobilnych takich jak tablet lub smartfon.

CUBICO to inspirująca i kreatywna gra do nauki kodowania

W grze CUBICO wzrastający stopień trudności zadań i różnorodność ich rozwiązania poprzez zapisanie kodu sprawia, że dziecko tym chętniej próbuje je rozwiązać, im bardziej to zadanie jest trudniejsze. Ewentualne niepowodzenia nie zniechęcają. Wręcz przeciwnie. Motywują do ponownych prób i wywołują niezwykłą radość z ich rozwiązania! Poprzez zabawę dziecko uczy się podstaw algorytmów kodowania i poprawia zdolność myślenia obliczeniowego, rozwija umiejętność wskazywania problemu oraz jego rozwiązania przez wdrażanie samodzielnie opracowanego algorytmu, rozwija umiejętność współpracy w grupie.

Elementy i etapy gry

CUBICO to inspirująca i kreatywna gra do nauki kodowania
Gra CUBICO jest prosta w obsłudze. Wystarczy pobrać darmową aplikację na tablet lub smartfon. Uruchomić ją, zeskanować zadanie z książki, ułożyć kod (napisać program!) na planszy, następnie napisać taki sam za pomocą elektronicznych klocków w elektronicznym interfejsie i włączyć „play” w aplikacji. Prawidłowe rozwiązanie daje możliwość poznania kolejnych zadań i przechodzenia na kolejne poziomy. Dodatkowym walorem gry jest to, że gracz może nie tylko wybrać swojego bohatera ale także nadać mu swój indywidualny charakter. Dzięki zdobywanym w trakcie gry punktom może go ubrać i wyposażyć w atrakcyjne gadżety. Rozwiązanie wszystkich zadań książkowych (jest ich 20) nie kończy gry. Dziecko będąc już zaawansowanym graczem może je rozwiązywać ponownie, szukając innych odpowiedzi. Ucząc się tym samym dzielenia, mnożenia, zapętlania i skracania linii kodu. Ponadto, rozwiązanie wszystkich książkowych zadań odblokowuje już w samej aplikacji zakładkę Inventor czyli kolejne 20 zadań. Odpowiednio wzrastający stopień trudności i możliwość rozwiązania ich na kilka sposobów to kolejny etap w życiu gracza…

1. Zeskanuj okładkę za pomocą aplikacji Cubico AR.

2. Dokonaj wstępnego kodowania na planszy za pomocą bloczków papierowych.

3. Umieść prawdziwe bloki kodujące na tacy do kodowania

4. Zagraj i sprawdź scenkę w aplikacji Cubico

Inventor. Zadania dodatkowe w aplikacji.

Inventor to kolejny etap w aplikacji, w którym dzieci mogą zastosować podstawowe zasady algorytmu. Wcześniejsze doświadczenia i nabyte umiejętności wykorzystują w dodatkowych 20 planszach wpisując kody bezpośrednio w elektronicznym interfejsie. Tworząc prawidłowy algorytm dzieci uczą się jak działa kodowanie, gdy włączają głośnik lub bloki światła lub poruszają obiektem.

Po rozwiązaniu 20 etapów w Inventorze otwiera się droga do Inventor 2 gdzie jest kolejnych 18 zadań! 

oraz Tryb Maker i Tryb na Żywo

gdzie grafika wyświetla bardziej wymyślne algorytmy a gracz może tworzyć własne etapy, dzielić się nimi z innymi graczami na całym świecie! Może też pobierać zadania wykonane przez innych użytkowników a to oznacza, że może udostępniać i pobierać w nieskończoność!

Wymagania sprzętowe

iPhone4s, 5, 6 i 6plus, iPad Mini, iPad3 i 4 , iPad Air i Air2 oraz Tablety i telefony –  z systemem Android 4.0.3 i nowszym wyposażone w tylną kamerę i Bluetooth.

Pobierz aplikację CUBICO:

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.SigongMedia.Cubico01

App Store: https://itunes.apple.com/app/id1217094149

Przewodnik CUBICO (w jęz. angielskim)
Materiały lekcyjne (w jęz. angielskim)